مقایسه تاثیر اتاق بازی-یادگیری در میزان خلاقیت و استرس دانش آموزان پسر و دختر دوره ابتدائی مدارس سما دوره اول شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1402-1401
- 1 کارشناس ارشد علوم تربیتی (مدیریت آموزشی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان-آموزگار دبستان غیردولتی سما شهرستان گرگان
- 2 مدیر دبستان غیردولتی سما شهرستان گرگان
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقایسه تاثیر اتاق بازی-یادگیری در میزان خلاقیت و استرس دانش آموزان پسر و دختر دوره ابتدائی مدارس سما دوره اول شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1402-1401بود. پژوهش حاضر از حیث هدف از جمله تحقیقات علّي- مقايسه اي می باشد. همچنین از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی و از نظر ارتباط بین متغیر ها از نوع علی بود.. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان عابدی و همکاران (1389) و پرسشنامه استرس دانش آموزان گادزلا (1991) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر مدارس سما شهرستان گرگان بود. همچنین حجم نمونه نیز با به این صورت تعیین گردید که 50 نفر در مجموع به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که از این تعداد 25 نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه سما به عنوان گروه آزمایش و 25 نفر از مدرسه پسرانه سما بعنوان گروه کنترل انتخاب شدند. بنابراین روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس است . جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار spss22 استفاده شد . در نهایت آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که وجود اتاق بازی-یادگیری در میزان خلاقیت و استرس دانش آموزان دختر تاثیر بسیار زیاد و قابل توجهی دادشت و عدم وجود اتاق بازی-یادگیری در مدارس سما پسرانه باعث تاثیر جزیی میزان خلاقیت و استرس دانش آموزان بود.
- دفعات مشاهده مقاله: 302
- دفعات دانلود مقاله کامل : 263