بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تصمیم گیری خرید (مطالعه موردی نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان)

  • عمار خانجانی هراتبر 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، رودسر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 739-755
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

هدف اصلی این پژوهش عبارت از بررسی اثر مسئولیت اجتماعی بر تصمیم گیری خرید با نقش میانجی تبلیغات در نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان می باشد. فرايند انجام تحقيق حاضر از سال 1399 آغاز گرديد و داده هاي ميداني آن با استفاده از پرسشنامه در بهار 1400 جمع آوري گرديد. در این تحقیق، از روش نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس استفاده شده است و پرسشنامه های مربوط به آن، برای مشتریان محصولات نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان طراحی شده است. فرضیات پژوهش عبارتند از: مسئولیت­اجتماعی شرکت بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت و معنی­داری دارد. مسئولیت اجتماعی شرکت بر تبلیغات نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت معنی داری دارد. تبلیغات بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت معنی داری دارد. این پژوهش از مدل­سازی معادلات ساختاری، ضرایب رگرسیون و سطح معناداری برای آزمون فرضیه های تحقیق استفاده نموده است. تمامی فرضیات تحقیق مورد تایید واقع شد. 

کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، تبلیغات، نمایندگی های همراه اول، استان گیلان

ارجاع به مقاله
خانجانی هراتبر ع. (1402). بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تصمیم گیری خرید (مطالعه موردی نمایندگی های همراه اول شرق استان گیلان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 739-755. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2266

  • دفعات مشاهده مقاله: 162
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 208