بررسی تاثیر عوامل مختلف بر ارزش ویژه برند و قصد گذراندن دورههای آنلاین از سیستمهای آموزش الکترونیکی در بانک ملت شهر همدان
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه پیام نور، همدان، همدان، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، همدان، همدان،
چکیده
پژوهش حاضر با بررسی تاثیر عوامل مختلف بر ارزش ویژه برند و قصد گذراندن دورههای آنلاین از سیستمهای آموزش الکترونیکی در بانک ملت شهر همدان انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر زمان تحقیق مقطعی بود. روش جمعآوری اطلاعات در این پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از لحاظ شيوه گردآوري دادهها يك تحقيق كمي بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان بانک ملت در شهر همدان در سال 1400 که به دلیل عدم دسترسی به تمامی آنان، حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته شد. در این پژوهش از روش نمونهگيري تصادفي طبقه ای و بر اساس جدول مورگان و کرجسی به تعداد 384 نفر استفاده شد. سطح برند ارائه شده بانک 6/66 %، ارتباطات برند از منابع خارجی 8/60 %، تجربه مشتری از خدمات بانک 2/60 %، معنای برند 4/59 %، رضایت مشتری 8/66 %، آگاهی از برند 8/53 %، ارزش ویژه برند 2/58 % و قصد گذراندن دوره های آنلاین از سیستم های آموزش الکترونیکی 8/63 % از دیدگاه مشتریان بود. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار PLS نشان داد که برند ارائه شده بانک به میزان 27 % بر آگاهی از برند و به میزان 57 % بر معنای برند اثرگزار بود. ارتباطات برند از منابع خارجی به میزان 28 % بر آگاهی از برند و به میزان 58 % بر معنای برند تاثیر گذاشت. تجربه مشتری از خدمات بانک به میزان 64 % بر معنای برند و به میزان 35 % بر رضایت مشتری مؤثر بود. همچنین آگاهی از برند به میزان 36 % و معنای برند به میزان 55 % بر ارزش ویژه برند تاثیر گذاشتند. از طرفی ارزش ویژه برند به میزان 35 % بر رضایت مشتری و به میزان 29 % بر قصد گذراندن دوره های آنلاین از سیستم های آموزش الکترونیکی تاثیر داشت. همچنین مشاهده شد که رضایت مشتری به میزان 57 % بر قصد گذراندن دوره های آنلاین از سیستم های آموزش الکترونیکی اثر گذار بود.
- دفعات مشاهده مقاله: 143
- دفعات دانلود مقاله کامل : 146