بررسی عوامل تعیین‌کننده رشد شرکت‌ها با رویکردی بر اندازه شرکت

  • رمضان محمد پور جاری 1
  • مهدی ابوالحسنی درونکلا 2
  • 1 کارشناس ارشد حسابداری
  • 2 داﻧﺸﺠﻮي دکتﺮي،گروه حسابداری ،واﺣﺪ بابل، داﻧﺸگاه آزاد اﺳﻼمی،بابل، اﯾﺮان. کارشناس مسئول امور مالی، دانشکده فنی امام صادق (ع) بابل، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بابل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 1859-1874
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

مدیریت رشد شرکت و هدایت آن در جهت بهبود سودآوری باعث شده شناسایی عوامل مؤثر بر رشد شرکت‌ها در مباحث حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این راستا، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر عوامل مالی مؤثر بر رشد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخت. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی  همبستگی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس طی سال­های 1396 لغایت 1400 بود. داده‌ها نیز با  بهره‌مندی از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی و با استفاده از  نرم‌افزار Eviews  تحلیل شدند. نتایج فرضیات نشان داده که اندازه شرکت، تأثیر معناداری بر رشد شرکت ندارند.

کلمات کلیدی: رشد شرکت، اندازه شرکت، سازمان بورس اوراق بهادار

ارجاع به مقاله
محمد پور جاری ر., & ابوالحسنی درونکلا م. (1403). بررسی عوامل تعیین‌کننده رشد شرکت‌ها با رویکردی بر اندازه شرکت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 1859-1874. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2491

  • دفعات مشاهده مقاله: 80
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 137