تاثیر تعاملات اجتماعی بر حباب های قیمت گذاری دارایی شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران

  • فیروزه جوکار 1
  • مجید مرادی 2
  • فرزین خوشکار 3
  • 1 دانشجو کارشناسی ارشد رشته حسابداری، دانشگاه ناصر خسرو، ایران، ساوه، ایران
  • 2 عضوهیات علمی‌گروه حسابداری موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ایران، ساوه، ایران
  • 3 عضوهیات علمی‌گروه حسابداری موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ایران، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 2001-2012
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تاثیر تعاملات اجتماعی بر حباب های قیمت گذاری دارایی شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران صورت پذیرفت. در روش تحقیق این پژوهش تمایل به تسریع در شناسایی زیان و تاخیر در شناسایی سود نشان دهنده محافظه کاری از منظر سود و زیان است.جامعه آماری این پژوهش، کلیه شرکت های بورس اوراق بهادار تهران طی سال­های 1392 تا 1400 می باشد. به‌این‌ترتیب از بین شرکت‌های جامعه آماری 114 شرکت به‌عنوان نمونه پژوهش، جهت بررسی و آزمون فرضیات انتخاب خواهد شد. و پرسشنامه بین سبدگردان ها و کارشناسان بورس توزیع می‌شود. در روش و ابزار گردآوری داده های این پژوهش از پرسشنامه تعاملات اجتماعیهوانگ و چن( ۲۰۰۷) استفاده شد. برای انجام آزمون های آماری از نرم افزار Eviews و جهت انجام آزمون های آماری همبستگی از روش رگرسیون پانل دیتا استفاده می شود و برای تجزیه و تحلیل متغیر کیفی از روش مدل معادلات ساختاری و نرم افزار PLS انجام خواهد شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ای آماری در فصل چهارم نشان داد که تعاملات اجتماعی بر حباب های قیمت گذاری دارایی تاثیر دارد.

کلمات کلیدی: تعاملات اجتماعی، حباب های قیمت گذاری، شرکت های بورس اوراق بهادار تهران

ارجاع به مقاله
جوکار ف., مرادی م., & خوشکار ف. (1402). تاثیر تعاملات اجتماعی بر حباب های قیمت گذاری دارایی شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 2001-2012. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2618

  • دفعات مشاهده مقاله: 93
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 106