تاثیر مشوق‌های مالی بر رضایت شغلی از دیدگاه کارکنان بانک ملت زاهدان

  • حبیب پیری 1
  • معصومه رهدار 2
  • کیمیا زاده‌میر 3
  • 1 گروه مدیریت، واحد زابل، دانشگاه آزاد اسلامی، زابل، ایران
  • 2 گروه مدیریت، واحد زابل، دانشگاه آزاد اسلامی، زابل، ایران
  • 3 گروه مدیریت، واحد زابل، دانشگاه آزاد اسلامی، زابل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 2012-2023
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

مدیریت سازمان از ابزارهای متفاوتی برای مدیریت نیروی انسانی بهره می‌گیرد. یکی از ابزارها حمایت های مالی بوده که می تواند در مواقع مناسبی بکارگرفته شود. یک مدیر نسبت به رضایت شغلی کارکنان خود احساس مسئولیت نموده و به تناسب اختیاراتی که دارد در پی حفظ رضایت شغلی کارکنان خود می باشد. با توجه به نقش مشوق ها مالی در رضایت شغلی کارکنان و اینکه در بانک ها معمولاً مشوق های مالی بیشتر از سایر مشوق ها برای کارکنان استفاده می شود، لذا در پژوهش حاضر به تاثیر مشوق های مالی بر رضایت شغلی از دیدگاه کارکنان بانک ملت زاهدان پرداخته شده است. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و نمونه آماری 108 نفر از کارکنان بانک ملت زاهدان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری با رویکرد PLS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داد که در بانک ملت از مشوق‌های مالی از قبیل افزایش دستمزد، اعطاء تسهیلات و پاداش شغلی استفاده شده که نتایج نشان داد مشوق های مالی بر رضایت شغلی از دیدگاه کارکنان بانک ملت زاهدان تاثیر مثبت و معناداری داشته و در این میان اعطاء تسهیلات بر رضایت شغلی تاثیر بیشتری داشته است.

کلمات کلیدی: مشوق‌های مالی، رضایت شغلی، کارکنان بانک ملت زاهدان

ارجاع به مقاله
پیری ح., رهدار م., & زاده‌میر ک. (1403). تاثیر مشوق‌های مالی بر رضایت شغلی از دیدگاه کارکنان بانک ملت زاهدان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 2012-2023. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2631

  • دفعات مشاهده مقاله: 111
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 124

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده