تاثیر شرکت های دانش بنیان ورزشی بر کارآفرینی

  • نصیب اله عباسی 1
  • اکبر مهدوی قره آغاج علیا 2
  • 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 2411-2421
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، تاثیر دانش بنیان ورزشی بر کارآفرینی بود. روش تحقیق توصیفی که از نظر هدف تحقیق، کاربردی بود و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش فوق مدیران و دست اندرکاران شرکت های دانش بنیان ورزشی بود که تعداد شرکت های دانش بنیان مورد تحقیق 23 شرکت بودند که تعداد مدیران و معاونان آنها 58 نفر بودند که نمونه گیری به صورت تمام شمار انتخاب به تعداد 58 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری پرسشنامه های دانش بنیان گوزل زاده و همکاران(1397) و پرسشنامه کارآفرینی ورزشی حسینی اقدم(1390) بود. روش نمره گذاری به صورت طیف 5 ارزشی لیکرت بود. برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار و...) و برای تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق به وسیله معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Amose23 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که شرکت های دانش بنیان بر کارآفرینی ورزشی با ضریب معناداری 0.60 تاثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ارائه فناوری های نوین، ایجاد تجهیزات پیشرفته یا ارائه سیستم های مدیریتی مبتنی بر داده، کارآفرینان ورزشی را تشویق به ایتکارات و کسب و کارهای جدید کنند.

کلمات کلیدی: دانش بنیان، کارآفرینی، ورزش

ارجاع به مقاله
عباسی ن. ا., & قره آغاج علیا ا. م. (1403). تاثیر شرکت های دانش بنیان ورزشی بر کارآفرینی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 2411-2421. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2659

  • دفعات مشاهده مقاله: 91
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 164