اثر آموزش کارکنان بر بهره وری سازمان آموزش و پرورش

  • مژگان شریف زاده 1
  • ویدا اندیشمند 2
  • 1 دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
  • 2 استادیار، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 10 (1398) , صفحه 1-13
چاپ شده: 1398-09-26

چکیده

در گذشته سرمایه های مهم یک سازمان سرمایه های فیزیکی آن بودند. مدیران بر آن باور بوده اند که سرمایه ها و دارایی های فیزیکی آنها مهم ترین کلید برای بهروری و اثربخشی است و منبعی مهم برای کسب مزیت رقابتی است. اما با گذشت زمان و پیدایش مفاهیم جدیدی چون سرمایه های انسانی منابع اصلی رقابتی سازمان به انسان ها و وجود و عملکرد شان در سازمان تغییر یافت. در زمان کنونی هیچ سازمان موفقی را نمی توان یافت که برای منابع انسانی و توسعه و بهره وری آن برنامه و رویه مشخص نداشته باشد. انسان ها مانند روحی هستند که به سازمان زندگی می بخشند و منحصربه فرد ترین عامل رقابت هستند. سازمان های آموزشی که مهم ترین آنها آموزش پرورش است بیش از هر سازمان دیگری با توجه به ماهیت آن وابسته به نیروی انسانی و  عملکرد و بهروری آن است. جوامع هوشمند  توسعه آموزش و پرورش را به عنوان پیش نیاز برای تحول و پیشرفت جامعه خود می داند. یکی از مهم ترین ارکان توسعه نیروی انسانی، آموزش و بهسازی کارکنان است که باید به نحوی اجرا شود که به بهبود سازمان  و ایجاد حداکثری بهره وری منجر شود. در این پژوهش به صورت مروری و توصیفی به بررسی اثر آموزش کارکنان بر بهره وری سازمان آموزش و پرورش می پردازیم.

کلمات کلیدی: آموزش و بهسازی کارکنان، بهره وری، آموزش و پرورش، توسعه منابع انسانی

ارجاع به مقاله
شریف زاده م., & اندیشمند و. (1398). اثر آموزش کارکنان بر بهره وری سازمان آموزش و پرورش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(10), 1-13. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/268

  • دفعات مشاهده مقاله: 632
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 380