بررسی عوامل موثر بر اکوسیستم خودرو متصل با رویکرد اینترنت اشیا با استفاده از تحلیل عاملی

  • سیما صالحی 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 1077-1090
چاپ شده: 1403-06-01

چکیده

اینترنت اشیاء (IoT) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است و بطور کلی به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط پیرامون اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و می‌توان آنها را توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت کرد. اینترنت اشیاء، فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی اعم از انسان، حیوان و یا اشیاء، قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی (اینترنت یا اینترانت) فراهم می‌شود و جهانی را توصیف می‌کند که در آن هر چیزی، از جمله اشیای بی جان، برای خود هویت دیجیتال دارند و به کامپیوترها اجازه می‌دهند آنها را ساماندهی کنند. هدف تحقیق بررسی عوامل موثر بر اکوسیستم خودرو متصل با رویکرد اینترنت اشیا با استفاده از تحلیل عاملی می باشد. جامعه آماری کارشناسان وزارت صمت می باشد و نمونه اماری با استفاده از فرمول کوکران و با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. روش تجزیه و تحلیل امار توصیفی و آمار استنباطی و رویکرد تحلیل عاملی می باشد در نهایت نتیجه به اینصورت حاصل شد که اینترنت اشیا بر اکوسیستم خودرو متصل تاثیرگذار است و در نهایت پیشنهادات کاربردی ارائه شد.

کلمات کلیدی: خودرو متصل، اینترنت اشیا، خودرو متصل

ارجاع به مقاله
صالحی س. (1403). بررسی عوامل موثر بر اکوسیستم خودرو متصل با رویکرد اینترنت اشیا با استفاده از تحلیل عاملی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 1077-1090. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2739

  • دفعات مشاهده مقاله: 73
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 124