بررسی رابطه مسئولیت پذیري اجتماعی و هوش اجتماعی با سلامت اداري کارکنان مدارس متوسطه اول شهربروجرد
- 1 کارشناس ارشد مدیریت علوم تربیتی (مدیریت آموزشی)
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مسئولیت پذیری اجتماعی و هوش اجتماعی با سلامت اداری کارکنان مدارس متوسطه اول شهر بروجرد انجام شد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت روش توصیفی همبستگی بود.جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شاغل در مدارس(متوسطه اول: پایه هشتم) شهر بروجرد فعالیت دارند با تعداد 340 نفر بود که بر اساس فرمول کوکران در بین از بین کارکنان شاغل در مدارس(متوسطه اول: پایه هشتم181 نفر انتخاب شدند. در تحقیق حاضر برای جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. ابزار اندازه گیری داده ها پرسشنامه بود که از پرسشنامه های استاندارد و مسئولیت پذیری؛ کارول (1991)، هوش اجتماعی؛ سیلورا و همكاران (2001) و سلامت اداری ؛ هوی و فیلدمن (1996) استفاده شد و روایی آن توسط صاحبنظران تایید شد و پایایی آن به وسیله ضریب آلفای کرونباخ بالای 7/0 بررسی و تایید قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که بین مسئولیت پذیری اجتماعی و هوش اجتماعی با سلامت اداری کارکنان مدارس متوسطه اول شهر بروجرد رابطه وجود دارد. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گیری کرد که داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی وهوش اجتماعی می تواند بر سلامت اداری اثیر گذار می باشد .
- دفعات مشاهده مقاله: 100
- دفعات دانلود مقاله کامل : 91