مرور کتابخانه ای رفتار انتخاباتی در بازاریابی سیاسی
- 1 دکتری مدیریت بازرگانی - بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامسی واحد بیرجند، بیرجند، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
- 3 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رفتار انتخاب شوندگان در بازار سیاسی، انجام گرفته است که از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از جهت جمع آوری داده یک تحقیق علمی ترویجی از نوع مروری می باشد. موضوع تحقیق از حیث روش، ماهیتا کتابخانه ای است و از آغاز تا انتها متکی بر یافته های تحقیق کتابخانه ای است. مشارکت در انتخابات و رأی دادن از مؤلفه های اساسی رفتار سیاسی شهروندان محسوب می شود. این سؤال که علل و انگیزه های شهروندان برای مشارکت در انتخابات چیست، از مهمترین موضوعات مورد مطالعه در بازار سیاسی است. براي برخي از جمله محققان اجتماعي، اين سؤال نيز مطرح است كه چه عواملي ميزان مشاركت را تعيين ميكنند. ممكن است از اين سؤال اهداف كاربردي نظير برنامهريزي براي افزايش مشاركت را نيز مد نظر داشت يا تدوين استراتژي تبليغاتي موثر مد نظر باشد. هرچند تجربه نشان ميدهد كه فرايندهاي سياسي به اندازهاي در طولاني مدت شكل ميگيرند كه در كوتاه مدت نميتوان تغيير زيادي در آنها ايجاد كرد، تحقیق حاضر با بررسی کتابخانه ای برخی ديدگاه هاي نظري که در مورد رفتار انتخاباتي وجود دارد به بررسی این موضوع می پردازد.
- دفعات مشاهده مقاله: 42
- دفعات دانلود مقاله کامل : 76