بررسی مروری ابعاد ارزش ویژه برند

  • الهام وزیری راد 1
  • بهروز بصیرت 2
  • 1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
  • 2 استادیار، گروه ریاضی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 31 (1403) , صفحه 1142-1161
چاپ شده: 1403-11-30

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی ابعاد ارزش ویژۀ برند در عصر حاضر انجام گرفته است که از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از جهت جمع آوری داده یک تحقیق علمی ترویجی از نوع مروری می باشد. موضوع تحقیق از حیث روش، ماهیتاً کتابخانه ای است و از آغاز تا انتها متکی بر یافته های تحقیق کتابخانه ای است. ساخت، حفظ و گسترش یک برند، کلید عملکرد بازاریابی است. ارزش ویژه برند با ترکیبی بهینه از عناصر ترکیبی بازار که از طریق متغیرهای واسطه ایجاد می شود، ابعاد ارزش برند، به عنوان متغیر نتیجه؛ برای ایجاد ارزش ویژه برند کار می کنند. تحقیقات مفهومی زیادی در مورد ارزش ویژه برند در دهه 1990 انجام شده است. با تحقیقات کمی که در دهه 2000 و در حال حاضر با رشد سریع دیجیتال انجام شد، درک تکتولوژی جدید نیازمند توسعه است. هدف این مقاله بررسی ادبیات کلیدی در مورد برند و ارزش ویژه برند و ارائه بحث در مورد ساختارهای مختلف و روابط است. این مقاله هم برای مدیران برند در صنعت و هم محققان برند در دانشگاه ها می تواند مفید باشد.

کلمات کلیدی: برند، ارزش ویژه برند، ارزش برند، مدل برند، بازاریابی

ارجاع به مقاله
وزیری راد ا., & بصیرت ب. (1403). بررسی مروری ابعاد ارزش ویژه برند. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(31), 1142-1161. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3037

  • دفعات مشاهده مقاله: 55
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 58