بررسی تأثیر فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد

  • مسلم مظفری 1
  • احمد عسکری 2
  • علیرضا منصوری 3
  • 1 دانشجوی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت بارگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
  • 3 استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 31 (1403) , صفحه 1201-1218
چاپ شده: 1403-12-09

چکیده

این مطالعه با هدف تعیین تأثیر فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی بوده است و داده‌های پژوهش به صورت مقطعی و در نیمه اول سال 1403، از طریق پرسشنامه ساختاریافته که بین اعضای نمونه توزیع و در مدت زمان مشخصی جمع‌آوری گردید و روایی به صورت اعتبار صوری و پایایی داده‌ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و تحلیل رگرسیونی آن پرداخته شد. در همین راستا جامعه آماری، مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان لامرد می‌باشد و نمونه آماری نیز شامل 85 نفر از کلیه معلمان فعال در این مدارس می‌باشند به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ک فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد تأثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین، فرهنگ مهدویت در زمینه شناخت حضرت مهدی، باور و ایمان قلبی، انتظار ظهور، اگاهی از فلسفه غیبت و آگاهی از ظهور حضرت مهدی میتواند باعث تقویت باور قلبی معلمان شود.

کلمات کلیدی: فرهنگ مهدویت، باور معلمان، فلسفه غیبت، انتظار ظهور

ارجاع به مقاله
مظفری م., عسکری ا., & منصوری ع. (1403). بررسی تأثیر فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(31), 1201-1218. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3041

  • دفعات مشاهده مقاله: 40
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 62