بررسی تأثیر فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد
- 1 دانشجوی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
- 2 استادیار گروه مدیریت بارگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
- 3 استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
چکیده
این مطالعه با هدف تعیین تأثیر فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی بوده است و دادههای پژوهش به صورت مقطعی و در نیمه اول سال 1403، از طریق پرسشنامه ساختاریافته که بین اعضای نمونه توزیع و در مدت زمان مشخصی جمعآوری گردید و روایی به صورت اعتبار صوری و پایایی دادهها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و تحلیل رگرسیونی آن پرداخته شد. در همین راستا جامعه آماری، مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان لامرد میباشد و نمونه آماری نیز شامل 85 نفر از کلیه معلمان فعال در این مدارس میباشند به صورت تصادفی انتخاب شدهاند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ک فرهنگ مهدویت بر باور معلمان مقطع ابتدایی لامرد تأثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین، فرهنگ مهدویت در زمینه شناخت حضرت مهدی، باور و ایمان قلبی، انتظار ظهور، اگاهی از فلسفه غیبت و آگاهی از ظهور حضرت مهدی میتواند باعث تقویت باور قلبی معلمان شود.
- دفعات مشاهده مقاله: 40
- دفعات دانلود مقاله کامل : 62