تأثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان در شرکت‌ها

  • سید مهران بحرینی 1
  • 1 کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی-تحول، دانشگاه آزاد اسلامی قشم، قشم، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 32 (1404) , صفحه 1345-1354
چاپ شده: 1404-03-01

چکیده

امروزه بهبود عملکرد کارکنان از اولویت مهم هر سازمان به شمار می‌رود. از طرفی عدالت محوری در هر سازمان زمینه‌ساز پیشرفت و بهبود عملکرد کارکنان هر سازمان است. باتوجه به اهمیت این مسأله، پژوهش حاضر با هدف تأثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان در شرکت‌های بیمه کشور مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش حاضر باتوجه به محوریت موضوعی، از نوع توصيفي و همبستگي و بر اساس روش آماری رگرسیون مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از صاحب‌نظران در حوزه منابع انسانی و پرسنل منابع انسانی در شرکت‌های بیمه کشور بوده که به روش تصادفی در دسترس 125 نفر در سال 1403 به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. نتیجه آزمون فرضیه اول نشان داد که عدالت رویه‌ای بر عملکرد کارکنان تاثیر مستقیم و معناداری دارد. نتیجه فرضیه دوم عدم تاثیر عدالت توزیعی بر عملکرد کارکنان نشان داد. در نهایت نتیجه فرضیه سوم بیانگر این بود که عدالت تعاملی بر عملکرد کارکنان تاثیر مستقیم و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: عدالت رویه‌ای، عدالت توزیعی، عدالت تعاملی، عملکرد کارکنان

ارجاع به مقاله
بحرینی س. م. (1404). تأثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان در شرکت‌ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(32), 1345-1354. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3087

  • دفعات مشاهده مقاله: 18
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 21