تاثیر استفاده فروشندگان از رسانه هاي اجتماعی بر عملکرد فروش انلاین شرکت با نقش میانجی اگاهی از نام تجاري (مورد مطالعه: صبا پیشرو کالا)
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد یادگار امام (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
- 3 استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد یادگار امام (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر استفاده فروشندگان از رسانه هاي اجتماعی بر عملکرد فروش انلاین شرکت با نقش میانجی اگاهی از نام تجاري (مورد مطالعه: صبا پیشرو کالا) می باشد. این پژوهش به لحاظ طبقه بندی برمبنای هدف، کاربردی است و به لحاظ طبقه بندی برمبنای روش یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت صبا پیشرو کالا به تعداد 200 نفر می باشند. حداقل حجم نمونه مورد نیاز با توجه به فرمول کوکران برابر 132 نفر می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه های استاندارد بوده و داده های گردآوری شده از طریق نرم افزار spss و Smart-PLS مورد تحلیل قرار گرفتند و با کمک مدلسازی معادلات ساختاری فرضیه های تحقیق بررسی شدند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که استفاده فروشندگان از رسانه هاي اجتماعی بر عملکرد فروش انلاین شرکت به صورت غیرمستقیم و با نقش میانجی آگاهی از نام تجاري تاثیر معنی داری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 62
- دفعات دانلود مقاله کامل : 33