تاثیر خودكارآمدي بر ادراك اخلاقي حسابرسان با نقش ميانجي شك و ترديد حرفهاي و شهرت حسابرسان
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تعیین تاثیر خودکارآمدی بر ادراک اخلاقی حسابرسان با نقش میانجی شك و تردید حرفهای و شهرت حسابرسان است. روش پژوهش به لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی و از حیث هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را حسابرسان شاغل در موسسات حسابرسی در تهران به تعداد 1400 نفر تشکیل دادهاند. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 302 نفر تعیین و نمونهها به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. به منظور تحليل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای آماری Smart PLS و SPSS استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد خودكارآمدي بر ادراك اخلاقي حسابرسان، شك و ترديد حرفهاي و شهرت حسابرسان تاثیر معنادار دارد. همچنین خودکارآمدی میتواند از طریق نقش میانجی شک و تردید حرفهای و شهرت حسابرسان تاثیر معناداری بر ادراک اخلاقی حسابرسان داشته باشد.
- دفعات مشاهده مقاله: 10
- دفعات دانلود مقاله کامل : 9