بررسی تاثیر مدیریت پایدار منابع انسانی بر شهرت سازمانی با نقش میانجی نوآوری سازمانی در بیمارستان های شهید بهشتی و پیوند اعضا شهرستان شیراز
- 1 دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
- 2 دانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مدیریت پایدار منابع انسانی بر شهرت سازمانی با نقش میانجی نوآوری سازمانی در بیمارستان های شهید بهشتی و پیوند اعضا شهرستان شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش بیمارستان های شهید بهشتی و پیوند اعضا شهرستان شیراز می باشد که تعداد آنها 115201 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 389 نفر به عنوان نمونه انتخاب و برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد که از پرسشنامه مدیریت منابع انسانی پایدار پور احمدی و همکاران (1400)، شهرت سازمانی فومبران و ونریل(2003) و نوآوری سازمانی آبید و همکاران(2014) استفاده شد روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات پنج تن از خبرگان این حوزه مورد تایید قرار گرفت و جهت تعیین پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و مشخص شدن نرمال بودن متغیر با توجه به آزمون کولموگروف-اسمیرنوف با استفاده از نرم افزار SPSS و Lisrel از آزمون آماری معادلات ساختاری جهت تجزیه و تحلیل داده ها و برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده گردید. نتیجه فرضیه اصلی تحقیق نشان داد مدیریت پایدار منابع انسانی بر شهرت سازمانی با نقش میانجی نوآوری سازمانی در بیمارستان های شهید بهشتی و پیوند اعضا شهرستان شیراز تاثیر معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 48
- دفعات دانلود مقاله کامل : 68