بررسی عوامل موثر در ایجاد ترک بر روی آسفالت از طریق حرارت

  • محسن صالحی 1
  • 1 کارشناسی عمران- ترافیک شهری
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 32 (1404) , صفحه 1071-1079
چاپ شده: 1404-03-01

چکیده

مخلوط آسفالت به طور گسترده ای به عنوان یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت و ساز روسازی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ترک خوردگی یکی از مشکلات اصلی روسازی آسفالت است. ترک خوردگی یکی از چالش های عمده روسازی های آسفالتی است. مشکلات عمده ترک در روسازی آسفالت را می توان به ترک انعکاسی، ترک حرارتی و ترک خستگی طبقه بندی کرد. ترک خوردگی ناشی از خستگی میدانی به دلیل غلظت تنش کششی ایجاد شده توسط بارهای ترافیکی مکرر در دماهای متوسط ​​ایجاد می شود. وجود ترک ها ناهمواری سطح را افزایش می دهد و در نتیجه کیفیت سواری را کاهش می دهد و خطر تصادفات رانندگی را افزایش می دهد. بدون نگهداری یا بازسازی به موقع و مناسب لایه آسفالت، ترک خوردگی منجر به تخریب شدید عملکرد و شکست زودرس روسازی ها می شود؛ بنابراین، برای اتخاذ تصمیم‌های معقول برای بازسازی، ارزیابی مقاومت در برابر ترک‌خوردگی در دمای متوسط ​​مخلوط‌های آسفالتی موجود از روسازی‌های در حال خدمت مهم است.

کلمات کلیدی: مقاومت، ترک خوردگی، حرارت، لایه های مختلف آسفالت

ارجاع به مقاله
صالحی م. (1404). بررسی عوامل موثر در ایجاد ترک بر روی آسفالت از طریق حرارت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(32), 1071-1079. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3190

  • دفعات مشاهده مقاله: 28
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 24