مطالعه استراتژی قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام بر عضویت در گروههای تجاری و نقدینگی بازار
- 1 گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
چکیده
سرمایهگذاران برای انتخاب بهترین پرتفوی سرمایهگذاری نیازمند وجود اطلاعات دقیق هستند. گاهی این اطلاعات در بین سرمایهگذاران، به گونهای نامتقارن توزیع میگردد. به گونهای که خریدار یا فروشنده معامله، فاقد اطلاعات یکسانی نسبت به انجام معامله دارند. این موضوع، منجر به پدیده عدم تقارن اطلاعاتی میگردد. عدم تقارن اطلاعاتی باعث متفاوت شدن قیمتهای پیشنهادی خرید و فروش توسط سرمایهگذاران میشود. این قیمت های پیشنهادی سهام، در واقع تقریبی از هزینه رخداد یک معامله است و سرمایهگذاران این هزینه را برای انجام یک معامله فوری پرداخت می نمایند. به لحاظ اهمیت این موضوع، هدف اصلی پژوهش مطالعه استراتژی قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام بر عضویت در گروههای تجاری و نقدینگی بازار است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی است. از نظر منطق اجرا قیاسی قیاسی - استقرائی است. از نظر زمان مقطعی است. از نظر نوع دادهها کمی است. از نظر نحوه اجرا توصیفی پیمایشی است و روش پژوهش از نظر ارتباط بین متغیرها علّی و از نوع پسرویدادی است. جامعه آماري پژوهش را شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در یک دوره زمانی پنج ساله (1398-1402) تشكيل ميدهد؛ که از 730 شرکت پذیرفته شده در بورس 112 شرکت بهعنوان نمونه انتخاب شد. یافتههای پژوهش نشان داد که؛ استراتژی قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام بر عضویت در گروه های تجاری و نقدینگی بازار تأثیر مثبت و معناداری دارد. استراتژی قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان خون حیاتی در بازار سهام میباشد. گروههای تجاری دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که میتوانند با استفاده از اين خصوصیات در جهت حداکثر ساختن منافع خود قدم بردارند. عضويت در گروه تجاری میتواند منجر به تسهیل در تأمین مالی شرکت های عضو گروه شود. با عضويت شرکتها در گروه تجاری امکان استقراض از اعضای گروه راحتتر است و به بیان ديگر شرکتها با سهولت بیشتری میتوانند از شرکت مادر يا ساير اعضای گروه تأمین مالی نمايند.
- دفعات مشاهده مقاله: 17
- دفعات دانلود مقاله کامل : 26