سنجش تأثیر ترفیع احساسات مثبت بر جذب فعالان شبکههای اجتماعی
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی، دانشگاه پیام نوراستان مازندران، واحد بابل، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آیت الله آملی، ایران
- 3 استادیار رشته مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آیت الله آملی، ایران
چکیده
ما در عصر شبکهها زندگی میکنیم، زندگی ما با شبکههای اجتماعی پیوند خورده است، شبکههای ارتباطی درهمتنیده و بههمپیوسته تمامی حوزهها، معانی و مفاهیم بهطورکلی همهچیز را تحت تأثیر قرار دادهاند. ارتباطات شبکهای بهمثابه «اساس فعالیت ارتباط انسان» درحال دگرگون ساختن همه ارتباطات انسانی است. رسانههای اجتماعی قواعد کسبوکارهای امروزی دنیا را تغییر دادهاند؛ نه اینکه ساختار کسبوکار را عوض کرده باشند؛ بلکه کانال و نحوه تولید، توزیع و ارائه پیام را در کسبوکار دگرگون کردهاند (کاسالو و همکاران، 2017). رسانههای اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام و پینترست و یوتیوب و... علاوه بر اینکه درصد زیادی مخاطب دارند؛ رشد بیشتری نسبت به رسانههای جمعی داشتهاند. در سالهای اخیر رسانههای اجتماعی به فضایی تبدیلشدهاند که سازمانها و بنگاههای اقتصادی میتوانند جهت آگاهی بیشتر جامعه (مصرفکنندگان) از خدمات و محصولاتشان از آن استفاده کرده و بهره فراوان ببرند (غلامی و همکاران، 1399). هدف این پژوهش سنجش تأثیر ترفیع احساسات مثبت بر جذب فعالان شبکههای اجتماعی است. نمونه موردمطالعه 384 نفر از مشتریان پوشاک سایت اجتماعی اینستاگرام هستند که با روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب شده اند. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و حیث روش، توصیفی- پیمایشی بود و مبتنی بر الگویابی یابی معادلات ساختاری (SEM) است. برای گرد آوری داده ها از ابزار پرسشنامه و برای تحلیل و اثبات فرضیه ها از نرم افزار Smart Plsاستفاده شده است که روایی پرسشنامه با روش اعتبار محتوا و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ سنجیده شد. ضمن تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون مدل انداز گیری و مدل ساختاری ضرایب روابط مشخص شد که نتایج به دست آمده نشان داده است که تمام فرضیات تایید شده اند و خلاقیت درک شده در صفحه اینستاگرام بر احساسات مثبت کاربر و تعهد عاطفی کار به یک اندازه تاثیرگذار است و احساسات نیز بر تعهد عاطفی و قصد تعامل تاثیر مثبت و معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 17
- دفعات دانلود مقاله کامل : 17