استراتژی شركت و واكنش بازار به درآمدها (اعلام سود)

  • علی صمدی سروکلائی 1
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد، حسابداری، دانشگاه آزاد واحد قائمشهر، قائمشهر، مازندران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 133-153
چاپ شده: 1404-04-28

چکیده

ما بررسي ميكنيم كه آیا استراتژي شركت بر محتواي اطالعاتي اعالم سود شركت اثر ميگذارد یا خير. یك استراتژي
رهبري هزینه، به این صورت مشخص ميشود: حاشيه فروش كم كه با حجم باالي فروش، صرفهجویي در مقياس، و
سرمایهگذاريهاي عمده در اموال و دارایيهاي فيزیكي، یكي شده است. درحاليكه استراتژي تمایز، مستلزم حاشيه
فروش باال است كه از طریق كيفيت محصول و نام تجاري درك شده با سرمایهگذاري در دارایيهاي نامشهود همچون
تبليغات و تحقيق و توسعه بهدست ميآید. این ویژگيهاي استراتژیمنجربه تاثيرات متفاوتي بر واكنش سرمایهگذار به
اطالعات جدید ميشود كه در مورد شركت فاش شده است. نتایج ما نشان ميدهد كه شركتها، یك استراتژي رهبري
هزینه را دنبال ميكنند كه اطالعيه درآمد و سود داشته باشد و منجربه تغيير بزرگتر در باور عمومي در مورد قيمت
سهام شود. از طرف دیگر، اعالم درآمدهاي شركتهایي كه استراتژي تمایز را دنبال ميكنند منجربه تفاسير ناهمگونتر
ميشود آنهم از طریق تغيير كوچكتر در باور عمومي در مورد قيمت سهام. این مقاله درك ما را از تغييرات مقطعي در
واكنش بازار به اعالنهاي درآمد افزایش ميدهد. عالوه براین این مقاله، نمونه قابل پيشبيني از واگرایي در واكنش
قيمت و واكنش حجم مبادالت به اعالنهاي درآمدي را نيز نشان ميدهد.

کلمات کلیدی: استراتژي، اعلام سود، حجم مبادلات

ارجاع به مقاله
صمدی سروکلائی ع. (1404). استراتژی شركت و واكنش بازار به درآمدها (اعلام سود). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 133-153. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3260

  • دفعات مشاهده مقاله: 18
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 12