تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازاریابی و رفتار مشتری
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، گرایش تولید و عملیات؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران.
چکیده
یکی از چالشهایی که هر کسب و کار در طول فعالیت خود با آن روبرو میشود، نحوه بازاریابی و جذب مشتری بیشتر است. از گذشته تا به امروز کارهای زیادی برای جذب مشتری انجام شده که بعضی از آنها موفق و برخی دیگر ناموفق بودهاند. امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، راههای نوینی برای بازاریابی وجود دارد که یکی از موثرترین آنها به کارگیری هوش مصنوعی است. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازاریابی و رفتار مشتری می باشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش تحقیق توصیفی – پیمایشی است. جامعه اماری شامل کارکنان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش می باشد که تعداد آنها 1200 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 291 نفر براورد گردید و از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده گردید. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه های استاندارد جمع آوری گردید و بوسیله نرم افزار Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که استفاده از هوش مصنوعی در بالابردن بازاریابی و رفتار مشتری نقش مستقیم وکلیدی دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 1
- دفعات دانلود مقاله کامل : 0