تأثیر حاکمیت شرکتی بر واکنش بازار به سود غیرمنتظره

  • فردوس سلیمانی فر 1
  • دلیر ناصر آبادی 2
  • 1 کارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده ایرانمهر، موسسه آموزش عالی آزاد ایرانمهر، قروه، سنندج، ایران
  • 2 مربی گروه حسابداری، دانشکده ایرانمهر، موسسه آموزش عالی آزاد ایرانمهر، قروه، سنندج، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 12 (1399) , صفحه 13-26
چاپ شده: 1398-12-25

چکیده

حاکمیت شرکتی و مدیریت سود با سودآوري از سوی مدیران به‌عنوان یکی از مهم­ترین انگیزه­های رفتاری و محرک تأثیرگذار مالی واحد تجاري می‌تواند به شرکت در ایجاد مزیت رقابتی پایدار کمک نموده و منجر به افزایش ارزش بازار شرکت در معاملات بورس اوراق بهادار تهران گردد. هدف اصلي اين تحقيق بررسی تأثیر حاکمیت شرکتی بر واکنش بازار به سود غیرمنتظره است. پژوهش حاضر یک پژوهش تحلیلی، از نوع تحقیقات همبستگی و پس­رویدادی و از لحاظ نوع داده کمی و از لحاظ منطق و شیوه استدلال، یک پژوهش استقرایی است. دوره مطالعاتی پژوهش از سال 91 تا 96 می‌باشد و جامعه آماری این پژوهش شامل 164 شرکت است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار Eviews نسخه 5 استفاده گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ها بیانگر آن است که حاکمیت شرکتی بر واکنش بازار به سود غیرمنتظره تاثیر دارد.

کلمات کلیدی: حاکمیت شرکتی، سود غیرمنتظره، شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران

ارجاع به مقاله
سلیمانی فر ف., & ناصر آبادی د. (1398). تأثیر حاکمیت شرکتی بر واکنش بازار به سود غیرمنتظره. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(12), 13-26. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/329

  • دفعات مشاهده مقاله: 390
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 338