تاثیر شایستگی های کارکنان خط مقدم بر تبلیغ برند با نقش میانجی تصویر برند و نقش تعدیل گر مسئولیت اجتماعی درک شده (مورد مطالعه: مشتریان بانک آینده)

  • سید علیرضا موسویون 1
  • شهرام دیلمقانی 2
  • 1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد رشته مدیریت تکنولوژی گرایشR&D، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 1450-1463
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

رقابت فزاینده میان شرکت ها و برندهای فعال در صنایع گوناگون، اهمیت توجه به رفتارهای برندساز کارکنان را به یک نیاز ضروری تبدیل کرده است. شرکت ها و سازمان هایی که در محیط های رقابتی فعالیت می کنند، باید به دقت به نحوه تعامل کارکنان خود با مشتریان توجه کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در پژوهش حاضر به تاثیر شایستگی های کارکنان خط مقدم بر تبلیغ برند با نقش میانجی تصویر برند و نقش تعدیل گر مسئولیت اجتماعی درک شده مشتریان آینده پرداخته شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی است. از پرسشنامه برای بررسی موضوع پژوهش استفاده شد. پرسشنامه در بین 384 نفر از مشتریان بانک آینده به روش تصادفی ساده توزیع و جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزارهای آماری Smart PLS داده ها تحلیل شد.  نتایج نشان می دهد شایستگی های کارکنان خط مقدم بر تبلیغ برند با نقش میانجی تصویر برند و نقش تعدیل گر مسئولیت اجتماعی درک شده مشتریان آینده تأثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: شایستگی های کارکنان خط مقدم، تبلیغ برند، تصویر برند، مسئولیت اجتماعی درک شده مشتریان

ارجاع به مقاله
موسویون س. ع., & دیلمقانی ش. (1404). تاثیر شایستگی های کارکنان خط مقدم بر تبلیغ برند با نقش میانجی تصویر برند و نقش تعدیل گر مسئولیت اجتماعی درک شده (مورد مطالعه: مشتریان بانک آینده). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 1450-1463. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3321

  • دفعات مشاهده مقاله: 58
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 65