بررسی ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی از دیدگاه اسلام با تأکید بر عدالت و مشارکت مطالعه موردی در آموزش و پرورش شهرستان بجنورد

  • رویا افراسیابی 1
  • اعظم ملکی 2
  • 1 استادیار مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، بجنورد، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، بجنورد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 12 (1399) , صفحه 1-15
چاپ شده: 1399-01-27

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی از دیدگاه اسلام با تأکید بر عدالت و مشارکت مطالعه موردی در آموزش و پرورش خراسان شمالی می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی است و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری کارکنان اداری آموزش‌وپرورش شهر بجنورد می‌باشد که تعداد 120 می‌باشد که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 92 پرسشنامه توزیع شد. ابزار گرداوری اطلاعات مطالعات کتابخانه‌ای و پرسشنامه می‌باشد و پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد و جهت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از نرم‌افزار spss استفاده شد که طبق نتایج حاصل از پژوهش کشف و شناسایی قابلیت‌های افراد با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود. قطعیت یافتن قابلیت‌ها با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود. کسب توانمندی‌ها تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود. توسعه منابع انسانی با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود. شفافیت و پاسخگویی با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود. فرصت‌های برابر با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی محسوب می‌شود.

کلمات کلیدی: خط‌مشی گذاری عمومی، دیدگاه اسلام، عدالت، مشارکت، آموزش و پرورش خراسان شمالی

ارجاع به مقاله
افراسیابی ر., & ملکی ا. (1399). بررسی ابعاد خط‌مشی گذاری عمومی از دیدگاه اسلام با تأکید بر عدالت و مشارکت مطالعه موردی در آموزش و پرورش شهرستان بجنورد. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(12), 1-15. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/344

  • دفعات مشاهده مقاله: 450
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 322