بررسی ابعاد خطمشی گذاری عمومی از دیدگاه اسلام با تأکید بر عدالت و مشارکت مطالعه موردی در آموزش و پرورش شهرستان بجنورد
- 1 استادیار مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، بجنورد، ایران
- 2 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، بجنورد، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد خطمشی گذاری عمومی از دیدگاه اسلام با تأکید بر عدالت و مشارکت مطالعه موردی در آموزش و پرورش خراسان شمالی می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی است و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری کارکنان اداری آموزشوپرورش شهر بجنورد میباشد که تعداد 120 میباشد که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 92 پرسشنامه توزیع شد. ابزار گرداوری اطلاعات مطالعات کتابخانهای و پرسشنامه میباشد و پرسشنامه محقق ساخته میباشد و جهت تجزیهوتحلیل اطلاعات از نرمافزار spss استفاده شد که طبق نتایج حاصل از پژوهش کشف و شناسایی قابلیتهای افراد با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود. قطعیت یافتن قابلیتها با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود. کسب توانمندیها تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود. توسعه منابع انسانی با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود. شفافیت و پاسخگویی با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود. فرصتهای برابر با تأکید بر عدالت و مشارکت از ابعاد خطمشی گذاری عمومی محسوب میشود.
- دفعات مشاهده مقاله: 450
- دفعات دانلود مقاله کامل : 322