بیت کوین و تاثیر آن در تجارت الکترونیک

  • مهسا مصلی 1
  • احسان شریفی 2
  • 1 استادیار گروه مدیریت و حسابداری، مؤسسة آموزش عالی روزبه، زنجان، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی، موسسه آموزش عالی روزبه، زنجان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 12 (1399) , صفحه 89-96
چاپ شده: 1399-02-21

چکیده

بیت کوین پول مجازی است که تولید آن حاصل فعالیت محاسباتی زمانبری است که به آن کاوش گفته می-شود، این پول بین المللی تحت مدیریت هیچ بانکی نبوده و میتواند برای خرید کاال از هرجایی در جهان مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین میتواند آنرا مانند سهام یا پول فلزی داد و ستد کرد. هدف اصلی این مقاله پرداختن به بیت کوین به عنوان یک پول مجازی از دید یک کاربر میباشد که در کنار آن به اهدافی مانند آشنایی با بیت کوین برای ناشناختگان آن، جذب افردا مستعد و به رخ کشیدن قابلیتهای بیت کوین در دنیای مجازی و تجارت الکترونیک نیز پرداخته شده است. دراین مقاله نگاهی دوباره و دیدی جدید نسبت به رایجترین پول دیجیتالی شناخته شده پرداخته شده است و با پیشبرد اهداف خود از منظر حقوقی و اقتصادی بیت کوین، باتوجه به تجارت الکترونیک پرداخته شده است. این پول، ارزی جدید با هزینه معامالتی کمتر نسبت به بازارهای ارز سنتی است و به صورت غیر متمرکز و بدون وجود نهاد واسط و نهاد ناظری همچون دولت، بانک و مؤسسات مالی بر خالف ارزهای سنتی صادر شده توسط دولتها فعالیت میکند.

کلمات کلیدی: بیت کوین، پول دیجیتالی، پول غیرمتمرکز، ارز دیجیتالی.

ارجاع به مقاله
مصلی م., & شریفی ا. (1399). بیت کوین و تاثیر آن در تجارت الکترونیک. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(12), 89-96. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/365

  • دفعات مشاهده مقاله: 581
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 333