تاثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر مزیت رقابتی با میانجی‌گری وفاداری مشتری (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی رشت)

  • کامبیز شاهرودی 1
  • شادی صداقت 2
  • 1 دانشیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 4 (1397) , صفحه 1-14
چاپ شده: 1397-02-12

چکیده

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر مزیت رقابتی با میانجی‌گری وفاداری مشتری در میان مشتریان بانک کشاورزی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری، مشتریان شعب بانک کشاورزی در رشت می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان برابر با ٣٨٤ نفر محاسبه شد. جهت گردآوری داده از پرسشنامه استاندارد و روش های کتابخانه ای و میدانی استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS و SPSS استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی حاکی از آن است که کلیه ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری شامل پاسخگویی به شکایات، جهت گیری مشتری، توانمندسازی مشتری و دانش مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر مثبت معناداری دارند و تاثیر مثبت وفاداری مشتری بر مزیت رقابتی مورد تایید است.

کلمات کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری, وفاداری مشتری, مزیت رقابتی

ارجاع به مقاله
شاهرودی ک., & صداقت ش. (1397). تاثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر مزیت رقابتی با میانجی‌گری وفاداری مشتری (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی رشت). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(4), 1-14. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/38

  • دفعات مشاهده مقاله: 393
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 395