بررسی انگیختگی برای خرید ناگهانی مشتریان شرکت شاهسوند زرین با استفاده از منطق فازی

  • نادر حساسی 1
  • صمد کرمی عالم 2
  • امید کرمی عالم 3
  • 1 استادیار ریاضی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 4 (1397) , صفحه 63-74
چاپ شده: 1397-02-12

چکیده

خريد ناگهاني، موضوع تحقيق بسياري از محققين رفتار مصرف كننده قرار گرفته است. اين مسئله نه تنها به دليل پيچيدگي هايي است كه اين موضوع دارد، بلكه به خاطر عموميت گسترده آن در ميان طيف وسيعي از طبقات مختلف محصول است. خرید اجباری (خرید آنی) یک خرید ناگهانی و سریع است  بدون هیچ قصد قبلی حتی برای خرید از این طیقه محصول یا انجام عمل خرید به طور خاص، در حالیکه خرید یادآوری شده بدون برنامه ممکن است به سادگی،  یک خرید به یاد آمده "خارج از لیست" باشد. خرید اجباری بنابر این یک خرید بدون برنامه قبلی و بدون فکر است (خریدار مقداری شیرینی می بیند و تصمیمی میگرد که ناگهان و به سرعت آن را خریداری کند) در حالیکه خرید یاداوری شده یا برنامه ریزی نشده زمانی رخ می دهد که خریدار فراموش کرده که کالای مورد نظر را در لیست خود قرار دهد (خریدار شکر را در فروشگاه می بیند و به یاد می آورد که فراموش کرده آن را در لیست خرید قرار دهد و آن را می­خرد).

کلمات کلیدی: انگیختگی, خرید ناگهانی, منطق فازی

ارجاع به مقاله
حساسی ن., کرمی عالم ص., & کرمی عالم ا. (1397). بررسی انگیختگی برای خرید ناگهانی مشتریان شرکت شاهسوند زرین با استفاده از منطق فازی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(4), 63-74. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/43

  • دفعات مشاهده مقاله: 390
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 302