بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهت گیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی (مورد مطالعه شرکت مینو)

  • فرشید اصلانی 1
  • سمانه اشتری 2
  • عباس حسني آذر دارياني 3
  • 1 استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
  • 2 دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، خمین، ایران
  • 3 دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 21-37
چاپ شده: 1399-06-02

چکیده

در بازار رقابتي امروز ضرورت دارد كه سازمانها همواره بايد يک گام جلوتر از رقبا باشند لذا سازمانها تلاش می‌کنند كه همواره مزيت رقابتي خود را حفظ نمايند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهت گیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی در شرکت مینو می‌باشد. روش پژوهش بر اساس هدف، کاربردی است و روش آن بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت مینو می‌باشد که در سال 1398 در شرکت مذکور مشغول بکار هستند. بر اساس استعلام از بخش کارگزینی این شرکت، تعداد کارکنان 350 نفر می‌باشد. روش نمونه گیری با توجه به تعداد کارکنان شرکت مینو که در زمان تحقیق 350 نفر بودند، تعداد افراد نمونه بر اساس فرمول کوکران 183 نفر در نظر گرفته می‌شود. براي بررسي روايي پرسشنامه از روش اعتبار محتوا استفاده‌شده است. برای سنجش پايايي، از آلفاي كرونباخ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف، آزمون های همبستگی و تحلیل واریانس (ANOVA) برای تأیید و یا رد فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد قابلیت های بازاریابی، جهت گیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی بر عملکرد تأثیر معناداری دارند.

کلمات کلیدی: قابلیت های بازاریابی، عملکرد شرکت، بازاریابی استراتژی، جهت گیری استراتژیک، قدرت سازمانی، شرکت مینو

ارجاع به مقاله
اصلانی ف., اشتری س., & حسني آذر دارياني ع. (1399). بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهت گیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی (مورد مطالعه شرکت مینو). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 21-37. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/430

  • دفعات مشاهده مقاله: 473
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 344