عوامل مؤثر بر مدیریت تحول اداری و توانمندسازی در کارکنان
- 1 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، شوشتر، ایران
- 3 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، شوشتر، ایران
چاپ شده: 1399-11-13
چکیده
اصلاح اداری، فرآیند نظام مند، منسجم و هدفمند است که اراتباط قوی و همه جانبه ای با ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دارد؛ بنابراین هر گونه تغییر و تحول در نظام اداری با حرکتی هماهنگ و همسو با ساختارهای یاد شده اثربخش خواهد بود. هدف از اصلاح اداری، انطباق نقش ها، توانمندی ها و قابلیتهای نظام اداری است که یکی از ملزومات توسعه پایدار محسوب می شود. اندیشه ایجاد تحول در نظام اداری به بیش از نیم قرن گذشته برمیگردد. در این مقاله سعی بر این شده که بهطور اجمال، اهداف، ضرورتها، برنامههای تحول اداری مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش به طور موردی به عوامل مؤثر بر مدیریت و تحول اداری در کارکنان پرداخته شده است.
کلمات کلیدی:
مدیریت تحول اداری، کارکنان، توانمندسازی، مکانیزم تغییر
ارجاع به مقاله
کیانفر ف., شفیعی ح., & علیپور دشت بزرگ ف. (1399). عوامل مؤثر بر مدیریت تحول اداری و توانمندسازی در کارکنان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(15), 39-48. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/614
- دفعات مشاهده مقاله: 497
- دفعات دانلود مقاله کامل : 347