مناسبات امام خامنه ای مدظله العالی

  • سجاد ساغری 1
  • روح الله شه مرادی 2
  • 1 دانشجوی دکتری، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، قم، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، قم، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 248-261
چاپ شده: 1400-01-22

چکیده

شناخت دیدگاه مناسباتی امام خامنه ای ازضرورت های عصر حاضر برای اقشار جامعه و ملل مختلف جهان می باشد، بی تردید بیشترین تعاملات و مناسبات جمهوری اسلامی با کشورها ملل و فرق و ادیان جهان را در این برهه زمانی شاهد هستیم روش تحقیق نگارش در این مقاله روش اسنادی و توصیفی و برگرفته از سایت دفتر مقام معظم رهبری می‌باشد تبیین دیدگاه تعاملی و تقابلی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در چهار محور مناسبات با مردم، علما، اقلیت های مذهبی دینی و فرق و مواجهه ایشان با استکبار و استعمار دول خارجی بازآفرینی شده است در دیدگاه رهبر معظم انقلاب بین مردم و انقلاب و رهبری منش و روش تعاملی و همگرایی بیش از هر نوع مناسباتی دیگر برقرار می باشد و دیدگاه نگارنده مقاله بر این اعتقاد قلبی می باشد. آیت الله خامنه ای در دیدگاه تعاملی خویش با روحانیت و مراجع می‌فرماید هیچ خادم اسلامی نمی‌تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است با انگیزه اسلام حرکت کرده و کار می کند بی تفاوت باشد بی‌تردید در هیچ دوره‌ای جز انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده که روحانیت تا این حد در مراتب بالای حکومتی دخیل باشند و در تصمیم گیری های مهم کشور موثر باشند و این نبود جز آنکه فرایند تشکیل حکومت بر اساس حضور روحانیت و به وسیله هدایت آنها انجام شده است ورعایت انصاف و عدالت با سایر ادیان است. سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در قبال مذاهب چهارگانه تاکید بر وحدت و فتوای به حرمت اهانت به بزرگان اهل سنت و همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. تقسیم جهان به دو قطب مستضعف و مستکبر حمایت از مستضعفین و تقابل با استکبار می‌باشد حکومت اسلامی را مدافع حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی می‌داند.

کلمات کلیدی: مناسبات تعامل امام خامنه ای همگرایی و واگرایی، تقابل

ارجاع به مقاله
ساغری س., & شه مرادی ر. ا. (1400). مناسبات امام خامنه ای مدظله العالی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 248-261. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/688

  • دفعات مشاهده مقاله: 423
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 332