تهیه و توسعه نقشه راه تکنولوژی در بخش های خدماتی و عوامل بهبود دهنده اعتبار آن (مدل تلفیق یافته محصول- خدمات)

  • مهروز ایرجی 1
  • متینا مایلی 2
  • 1 استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش سیستم های پیشرفته، دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 135-149
چاپ شده: 1400-02-21

چکیده

تهیه نقشه راه تکنولوژی (TRM) (Technology roadmap) روشی است که به سازمانهای کمک می کند تکنولوژیهایشان را درتوصیف مسیری که به منظور تلفیق یک تکنولوژی معین در محصولات و خدمات دنبال می شود برنامه ریزی کنند این ها به نوبه خود به بازار می رسند و اهداف استراتژیک سازمان را برآورده می سازند. در میان چارچوبها برای شناسایی و طراحی تکنولوژی آینده و توسعه بیشتر شایستگی ها و تکنولوژیهای هسته ای یک شرکت یکی از وسیعترین موارد استفاده شده در سالهای اخیر به عنوان تهیه نقشه راه تکنولوژی شناخته شده است (TRM) رویکرد نقشه راه تکنولوژی به عنوان یک چارچوب موثر و تکنیک موثر برای پشتیبانی پیش بینی تکنولوژی عمل می کند با استفاده از این رویکرد شرکتها می توانند دانش و اطلاعات را در مورد محصولات کسب و کار و تکنولوژی ها مدیریت کنند و چارچوبی را برای برآورد یک دانش و اطلاعات را در مورد محصولات کسب و کار تکنولوژی ها مدیریت کنند و چارچوبی را برای برآورد یک R&D (تحقیق و توسعه) موثر برای تکنولوژی های آینده استقرار بخشند که در آن دیدگاههای تجاری و تکنولوژی با هم ارتباط متقابل دارند.

کلمات کلیدی: نقشه راه تکنولوژی، اعتبار TRM ها، لایه های نقشه راه تکنولوژی، رانش تکنولوژی، مدل سلسله مراتبی

ارجاع به مقاله
ایرجی م., & مایلی م. (1400). تهیه و توسعه نقشه راه تکنولوژی در بخش های خدماتی و عوامل بهبود دهنده اعتبار آن (مدل تلفیق یافته محصول- خدمات). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 135-149. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/707

  • دفعات مشاهده مقاله: 434
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 544