بررسی تأثیر مصاحبه انگیزشی بر خودکارآمدي و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کم پیشرفت پسر مدارس شهر تهران
- 1 دانشجوی دکترای حرفه ای مدیریت راهبردی کسب وکار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ايران
- 2 کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز، ایران
- 3 کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، سنندج، ایران
- 4 کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تهران، ایران
- 5 کارشناسی ارشد مراقبت های ویژه پرستارى، دانشگاه علوم پزشکی ایران، ايران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مصاحبه انگیزشی بر خودکارآمدی و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان کم پیشرفت بود. در این راستا تعداد 200 نفر از دانش آموزان کم پیشرفت پسر مدارس شهر تهران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری داده ها در تحقیق حاضر پرسشنامه های استاندارد بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام پذیرفته است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مصاحبه انگیزشی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمپیشرفت پسر مدارس شهر تهران تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین این نتیجه حاصل شد که خودکارآمدی نیز بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تاثیر مثبت و معناداری دارد. این نتیجه حاصل شد که در زمینه کار با دانش آموزان کم پیشرفت، مصاحبه انگیزشی با توجه به ماهیت آن به مثابه یک سبک مشاوره ای بسیار کارآمد و نوید بخش به نظر میرسد که منجر به پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کم پیشرفت میشود.
- دفعات مشاهده مقاله: 332
- دفعات دانلود مقاله کامل : 392