ارائه الگوی شکست سکوت سازمانی در صنعت بانکداری

  • عاصفه معصومی 1
  • عمّار فیضی 2
  • 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، مرکزی، ایران
  • 2 پژوهشگر مدیریت و مهندسی صنایع، دکترای مدیریت صنعتی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 1-19
چاپ شده: 1400-03-05

چکیده

 پدیده سکوت سازمانی، فرآیندی زیان­ آور است که می ­تواند تمام تلاش­های سازمانی را هدر دهد و ممکن است انواع مختلفی داشته باشد؛ مثل سکوت جمعی در ملاقات­ها، سطوح پایین مشارکت رویه­ ها و پیشنهادها، سطوح پایین آوای جمعی و شبیه آن را در بر می­گیرد. هدف از مقاله حاضرشناسایی ابعاد و مؤلفه­ های سکوت سازمانی با مرور ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش می­ باشد. در این تحقیق روش پژوهش استفاده شده توصیفی- پیمایشی است. با بررسی مبانی نظری سکوت سازمانی، مؤلفه ­های کلیدی با نظر خبرگان صنعت بانکداری و اساتید شناسایی و سپس با استفاده از تکنیک گرانند تئوری به طراحی مدل پرداخته شده است نتایج تحقیق حاضر می ­تواند دید جامعی را به محققان حوزه سکوت سازمانی و مدیران ارشد صنعت بانکداری در شکست این پدیده ایشان را یاری رساند.

کلمات کلیدی: پدیده سکوت، سکوت سازمانی، صنعت بانکداری، نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری)

ارجاع به مقاله
معصومی ع., & فیضی ع. (1400). ارائه الگوی شکست سکوت سازمانی در صنعت بانکداری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 1-19. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/778

  • دفعات مشاهده مقاله: 373
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 357