ارائه الگوی شکست سکوت سازمانی در صنعت بانکداری
- 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، مرکزی، ایران
- 2 پژوهشگر مدیریت و مهندسی صنایع، دکترای مدیریت صنعتی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایران
چاپ شده: 1400-03-05
چکیده
پدیده سکوت سازمانی، فرآیندی زیان آور است که می تواند تمام تلاشهای سازمانی را هدر دهد و ممکن است انواع مختلفی داشته باشد؛ مثل سکوت جمعی در ملاقاتها، سطوح پایین مشارکت رویه ها و پیشنهادها، سطوح پایین آوای جمعی و شبیه آن را در بر میگیرد. هدف از مقاله حاضرشناسایی ابعاد و مؤلفه های سکوت سازمانی با مرور ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش می باشد. در این تحقیق روش پژوهش استفاده شده توصیفی- پیمایشی است. با بررسی مبانی نظری سکوت سازمانی، مؤلفه های کلیدی با نظر خبرگان صنعت بانکداری و اساتید شناسایی و سپس با استفاده از تکنیک گرانند تئوری به طراحی مدل پرداخته شده است نتایج تحقیق حاضر می تواند دید جامعی را به محققان حوزه سکوت سازمانی و مدیران ارشد صنعت بانکداری در شکست این پدیده ایشان را یاری رساند.
کلمات کلیدی:
پدیده سکوت، سکوت سازمانی، صنعت بانکداری، نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری)
ارجاع به مقاله
معصومی ع., & فیضی ع. (1400). ارائه الگوی شکست سکوت سازمانی در صنعت بانکداری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 1-19. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/778
- دفعات مشاهده مقاله: 373
- دفعات دانلود مقاله کامل : 357