نقش توسعه فردی در بازاریابی محصولات مصرفی
- 1 دانش آموخته ی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ناصر خسرو ساوه. ایران
- 2 مدرس گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 3 مدرس گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش توسعه فردی در بازاریابی محصولات مصرفی بود. روش مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت سایپا و نمایندگی مرتبط با آن در نیمه اول سال 1399 تشکیل داد که تعداد آنها 700 نفر بود و ازاینبین با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 236 نفر انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامههای توسعه فردی آیربای (1998) و بازاریابی محصولات مصرفی جمعآوری گردید. دادهها با استفاده از آزمونهای تحلیل رگرسیون چندگانه (به روش گامبهگام) و همبستگی پیرسون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. همچنین نتایج تحلیل همبستگی پیرسون برای تکتک مؤلفههای متغیرهای پیشبین نیز نشان داد توسعه فردی و درک بازار رابطه ی معناداری با هم دارند (01/0>p، 33/0 =r)؛ توسعه فردی با برند شخصی کارآفرین رابطه مثبت و معنی داری دارد (01/0>p، 38/0 =r)؛ توسعه فردی با برند بنگاه رابطه مثبت و معنی داری دارد (05/0>p، 439/0 =r)؛ توسعه فردی با اثر کارآفرین رابطه معنی داری ندارد (05/0<p، 044/0 =r) همچنین بین توسعه فردی و برند تلفیقی هیچ رابطه معناداری گزارش نمی شود (05/0<p، 088/0 =r). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد با افزايش يك واحد در «توسعه فردی» به میزان 425/0 واحد بر نمره «بازاریابی محصولات مصرفی» افزوده می شود.
- دفعات مشاهده مقاله: 326
- دفعات دانلود مقاله کامل : 293