تأثیر توسعه محصولات جدید برعملکرد پایدار از طریق نقش چابکی استراتژیک و ظرفیت جذب (مطالعه موردی: شرکت آماده لذیذ)

  • فروغ خیرخواه 1
  • سیدحامد وارث 2
  • مرتضی موسی خانی 3
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ايران
  • 2 دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی، ايران
  • 3 دکتری، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 85-99
چاپ شده: 1400-04-20

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر توسعه محصولات جدید برعملکرد پایدار از طریق نقش چابکی استراتژیک و طرفیت جذب در شرکت آماده لذیذ پرداخته است. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي و پیمایشی ميباشد. همچنين جامعة آماري در پژوهش حاضر، کلیه مدیران شرکت آماده لذیذ مي‌باشد. حجم نمونه بااستفاده از فرمول کوکران 105 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 0.877 و روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار SMART PLS و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که توسعه محصولات جدید بر عملکرد پایدارو ظرفیت جذب تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد ظرفیت جذب بر عملکرد پایدار تاثیر معناداری دارد. بعلاوه چابکی استراتژیک تاثیر توسعه محصولات جدید بر عملکرد پایدار را به طور معناداری تعدیل میکند. از طرفی، توسعه محصولات جدید از طریق چابکی استراتژیک بر عملکرد پایدار تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی: توسعه محصولات جدید، عملکرد پایدار، چابکی استراتژیک، طرفیت جذب، شرکت آماده لذیذ

ارجاع به مقاله
خیرخواه ف., وارث س., & موسی خانی م. (1400). تأثیر توسعه محصولات جدید برعملکرد پایدار از طریق نقش چابکی استراتژیک و ظرفیت جذب (مطالعه موردی: شرکت آماده لذیذ). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 85-99. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/845

  • دفعات مشاهده مقاله: 311
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 472