بررسی تأثیر آشفتگی محیطی و قابلیت‌های پویا بر مزیت پایدار با توجه به نقش میانجی بازاریابی کار‌آفرینانه در شرکت کاله

  • مینا خدایاری 1
  • معصومه غمخواری 2
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، واحد شهر ری، ايران
  • 2 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 49-71
چاپ شده: 1400-06-01

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آشفتگی محیطی و قابلیت‌های پویا بر مزیت پایدار با توجه به نقش میانجی بازاریابی کار‌آفرینانه در شرکت کاله پرداخته است. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي ميباشد. همچنين جامعه آماري پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران بخشهای مختلف شرکت کاله شهر تهران می باشند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 82 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 0.889 و روايي نیز با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. بعلاوه، اطلاعات پژوهش به کمک نرم افزار SMARTPLS و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که آشفتگی محیطی بر مزیت رقابتی پایدار و بازاریابی کار‌آفرینانه تاثیر مثبت و معنا‌داری داشته است. همچنین نتایج نشان داد قابلیت پویا بر مزیت رقابتی پایدار و بازاریابی کار‌آفرینانه تاثیر مثبت و معناداری دارد. بازاریابی کار‌آفرینانه نیز بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر مثبت و معناداری اشته است. بعلاوه نتایج نشان داد آشفتگی محیطی و قابلیت پویا از طریق نقش میانجی بازاریابی کار‌آفرینانه بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر مثبت داشته اند.

کلمات کلیدی: آشفتگی محیطی، قابلیت‌های پویا، مزیت پایدار، بازاریابی کار‌آفرینانه، شرکت کاله

ارجاع به مقاله
خدایاری م., & غمخواری م. (1400). بررسی تأثیر آشفتگی محیطی و قابلیت‌های پویا بر مزیت پایدار با توجه به نقش میانجی بازاریابی کار‌آفرینانه در شرکت کاله. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 49-71. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/926

  • دفعات مشاهده مقاله: 366
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 328