تأثیر اپیدمی کرونا بر صادرات محصولات فرهنگی

  • توران تقدیمی 1
  • سید شهاب الدین فاضلیان 2
  • 1 دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 54-70
چاپ شده: 1400-06-08

چکیده

نظر به اینکه فعالیت‌های بخش فرهنگ بسیار گسترده و متنوع است و طیف وسیعی از نمایش، خواندن کتاب، هنرهای تجسمی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و .... را شامل می‌شود، لذا بررسی وضعیت فعالیت‌های کالاهای فرهنگی و آگاهی از عوامل تأثیرگذار در واردات و صادرات آن‌ها در جهت تبیین و تحلیل مسائل اقتصادی بخش فرهنگ با در نظر گرفتن اپیدمی کرونا و راهکارهای مناسب در جهت بهبود صادرات محصولات فرهنگی در این پاندمی و همه‌گیری کرونا ویروس امری ضروریست. هدف از این پژوهش تآثیر اپیدمی کرونا بر صادرات محصولات فرهنگی می‌باشد. نتایج نشان داد صادرات محصولات فرهنگی به دلیل کاهش حضور مردم در اجتماع و عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و بسته شدن سینما و تعطیلی کنسرت‌ها و تئاتر در در اپیدمی کرونا کاهش قابل توجهی داشته که استفاده از فضای مجازی بهترین روشی است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش صادرات و درآمد حاصل از صادرات محصولات فرهنگی در این اپیدمی و حتی دوران پسا کرونا داشته باشد.

کلمات کلیدی: صادرات محصولات فرهنگی، محصولات فرهنگی، اپیدمی کرونا

ارجاع به مقاله
تقدیمی ت., & فاضلیان س. ش. ا. (1400). تأثیر اپیدمی کرونا بر صادرات محصولات فرهنگی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 54-70. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/931

  • دفعات مشاهده مقاله: 467
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 301