بررسی و طبقه بندی تبلیغات از نگاه رویکرد پست مدرنیسم

  • ‏اکبر سپهوند 1
  • 1 دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 15-26
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

بحث تبلیغات یکی از مهمترین و پیچیده­ترین مباحث دنیای امروز ­است که توجه بسیاری از دانشمندان حوزه­های محتلف علوم انسانی از جمله پژوهش­گران حوزه­های بازاریابی، فرهنگ، رسانه،جامعه شناسی، روانشناسی  و مدیران شرکت­های تجاری را به خود جلب نموده است. هدف تحقیق پیش­رو بررسی تحقیقات موجود در حوزه­ی تبلیغات از دیدگاه پست مدرنیسم و ارائه­ی یک طبقه­بندی از مهمترین حوزه­هایی که به تبلیغات از نگاه پست مدرنیسم توجه شده است. بدین منظور  با مطالعه­ی ادبیات موجود در زمینه­های تبلیغات و پست مدرنیسم، تحقیقاتی که که به نظر بیشترین ارتباط را با موضوع مورد نظر داشتند بررسی شده  و پس از بیان مهمترین مفاهیم مدنظر آنان، این تحقیقات در چهار دسته­ی بینامتنیت(میان متنی)، فرهنگ، جنسیت و رفتار مصرف کننده دسته بندی  می­گردند، که این دسته­بندی می­تواند چارچوب ذهنی مناسبی به پژوهشگران­ علاقه­مند در این حوزه ارائه نماید.

کلمات کلیدی: طبقه بندی, تبلیغات, پست مدرنیسم

ارجاع به مقاله
سپهوند ‏. (2019). بررسی و طبقه بندی تبلیغات از نگاه رویکرد پست مدرنیسم. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 15-26. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/98

  • دفعات مشاهده مقاله: 341
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 356