بررسی و طبقه بندی تبلیغات از نگاه رویکرد پست مدرنیسم
- 1 دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
بحث تبلیغات یکی از مهمترین و پیچیدهترین مباحث دنیای امروز است که توجه بسیاری از دانشمندان حوزههای محتلف علوم انسانی از جمله پژوهشگران حوزههای بازاریابی، فرهنگ، رسانه،جامعه شناسی، روانشناسی و مدیران شرکتهای تجاری را به خود جلب نموده است. هدف تحقیق پیشرو بررسی تحقیقات موجود در حوزهی تبلیغات از دیدگاه پست مدرنیسم و ارائهی یک طبقهبندی از مهمترین حوزههایی که به تبلیغات از نگاه پست مدرنیسم توجه شده است. بدین منظور با مطالعهی ادبیات موجود در زمینههای تبلیغات و پست مدرنیسم، تحقیقاتی که که به نظر بیشترین ارتباط را با موضوع مورد نظر داشتند بررسی شده و پس از بیان مهمترین مفاهیم مدنظر آنان، این تحقیقات در چهار دستهی بینامتنیت(میان متنی)، فرهنگ، جنسیت و رفتار مصرف کننده دسته بندی میگردند، که این دستهبندی میتواند چارچوب ذهنی مناسبی به پژوهشگران علاقهمند در این حوزه ارائه نماید.
- دفعات مشاهده مقاله: 341
- دفعات دانلود مقاله کامل : 356