رابطه‌ی بين مهارت‌هاي ارتباطي مديران و میزان فروش آن‌ها ‏از دیدگاه مدیران و کارکنان شرکت‌های تجاری شهر اردبیل

  • خدیجه محمدی بارزیلی 1
  • حسین پیشگر ‏ 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی نوین اردبیل ‏
  • 2 کارشناس بازرگانی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 72-85
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

آنچه ما را در فهم خواسته‌ها و انتظارات مشتریان یاری می‌نماید به‌کارگیری مهارت‌های ارتباطی و مدیریت ارتباط با مشتری در جهت فروش می‌باشد. با به‌کارگیری مهارت‌های ارتباطی فروش می‌توان در رویه‌های قبلی سازمان و شرکت تجدیدنظر نمود و با ایجاد نوآوری در محصولات و خدمات، سطح رضایت مشتریان را ارتقاء بخشید. هدف کلي تحقيق حاضر بررسي رابطه‌ی بين مهارت‌های ارتباطي مديران و میزان فروش ‌آن‌ها از ديدگاه مديران و کارکنان شرکت‌های تجاري شهر اردبيل بوده است. در پژوهش حاضر از روش توصيفي- همبستگي استفاده‌شده است. جامعه‌ی آماري شامل کليه‌ی مديران و کارکنان شرکت‌های تجاری شهر اردبيل در سال 95 بوده است. تعداد 30 نفر از مديران به شيوه‌ی نمونه‌گيري تصادفي سهميه‌اي و همچنين تعداد 50 نفر کارمند از نواحي و شرکت‌های اردبيل به نسبت مساوي به‌صورت تصادفي به‌عنوان گروه نمونه انتخاب گرديد. ابزارهاي مورداستفاده در اين پژوهش شامل دو پرسشنامه‌ی مهارت‌هاي ارتباطي و میزان فروش مديران مي‌باشد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با روش‌هاي آماري در سطح توصيفي و استنباطي انجام شد. يافته‌هاي پژوهش نشان دارد که بر اساس ادراکات مديران و کارکنان بين مهارت‌های ارتباطي مديران و ميزان فروش رابطه‌ی معني‌دار وجود دارد و ميزان اين همبستگي ازنظر کارکنان بيشتر است. نتايج حاصل از تحليل رگرسيون نشان داد که بعد گروهي مهارت‌هاي ارتباطي ازنظر مديران و کارکنان قدرت پيش‌بيني کنندگي میزان فروش مديران را ندارد. همچنين مقايسه ميانگين نمرات مديران زن و مرد در مقوله مهارت‌هاي ارتباطي و میزان فروش نشان داد که مديران زن داراي مهارت‌هاي ارتباطي و ميزان فروش به بیشتری نسبت به مديران مرد هستند.

کلمات کلیدی: مهارت‌هاي ارتباطي, ميزان فروش, مديران, شرکت‌های تجاري

ارجاع به مقاله
محمدی بارزیلی خ., & پیشگر ‏ ح. (2019). رابطه‌ی بين مهارت‌هاي ارتباطي مديران و میزان فروش آن‌ها ‏از دیدگاه مدیران و کارکنان شرکت‌های تجاری شهر اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 72-85. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/103

  • دفعات مشاهده مقاله: 378
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 322