ارزیابی تاثیرات تبلیغات بر توسعه گردشگری(مطالعه موردی شهر سرعین)‏

  • خدیجه محمدی بارزیلی 1
  • حسین ‏ پیشگر 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی نوین اردبیل ‏
  • 2 کارشناس بازرگانی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 175-185
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

هدف از تحقیق ارزیابی تاثیرات تبلیغات بر توسعه گردشگری مطالعه موردی شهر سرعین می­باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر، گردشگران بازدید کننده از شهر سرعین  در سال 1396 مي‌باشد.  در اين پژوهش حجم نمونه انتخاب شده با استفاده از روش در دسترس  برابر 60 نفر مي‌باشد. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته  بوده  که دارای26 سوال مربوط به ابزارهای تبلیغاتی و نوع تبلغات بوده است. پرسشنامه در قالب مقیاس پنج درجه­ای لیکرت )از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم ( نمره­دهی شد. برای تجزیه تحلیل داده ها از روش همبستگي پيرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با نرم افزار SPSS نسخه 20 استفاده شده است نتایج تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای رسانه های جمعی، اینترنت، دهان به دهان و سایر بر جذب گردشگر تاثیر دارند ولی میزان میانگین این متغیرها کمتر از حد متوسط می باشد. همچنین متغیر رسانه های جمعی،­ بیشترین میزان و متغیر سایر در کمترین میزان قرار دارد.

کلمات کلیدی: گردشگری, تبلیغات, رسانه ها, اینترنت

ارجاع به مقاله
محمدی بارزیلی خ., & پیشگر ح. ‏. (2019). ارزیابی تاثیرات تبلیغات بر توسعه گردشگری(مطالعه موردی شهر سرعین)‏. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 175-185. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/112

  • دفعات مشاهده مقاله: 305
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 538