تبیین تأثیر ظرفیت های فناوری اطلاعات بر فرآیند خدمت به مشتریان با استفاده از تکنیک AHP فازی در عملیات فرانچایز آژانس های املاک

  • جسیم قادری 1
  • 1 کارشناس ارشد گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 1340-1356
چاپ شده: 1400-11-24

چکیده

ارائه خدمات به مشتريان بعنوان یک استراتژی حیاتی برای سازمان ها در آمده و بطور فزاینده ای با ظرفيت­ها و منابع تکنولوژی سازمان ها گره خورده است. این مقاله با ارائه بينشي مثبت به كاربرد فرآيند تحليل سلسله مراتب فازي تأثیرات فناوری اطلاعات را بروی فرآيند خدمت به مشتريان مورد بررسی قرار می­دهد. این بررسی بطور خاص، تأثیرات متفاوتی از ظرفيت ها و منابع فناوری اطلاعات برروی فرآیند خدمت به مشتریان را در عملیات فرانچایز آژانس­های املاک نشان می دهد. ساختار مقاله نشان مي­دهد كه منابع انساني فناوری اطلاعات و تجربه های تجاری در زمینه فناوری اطلاعات محرك­هاي مهمي در نحوه پیاده سازی فناوری اطلاعات و استفاده از آن در فرآيند خدمت به مشتريان هستند. ازاينرو منابع انساني فناوری اطلاعات و تجربه های تجاری در زمینه فناوری اطلاعات، ظرفيت­هاي كليدي فناوری اطلاعات هستند كه برعملكرد فرآيندخدمت به مشتريان تأثير مي گذارند و تأثيرات منابع انساني فناوری اطلاعات مانند مهارت هاي مديريتي فناوری اطلاعات و تجربه های تجاری در زمینه فناوری اطلاعات مانند دانش به اشتراک گذاشته شده ضمنی را درفرآيند عملكرد خدمت به مشتريان مورد بررسي قرار مي دهد.

کلمات کلیدی: منابع و ظرفيت هاي فناوری اطلاعات، منابع انساني فناوری اطلاعات، زيرساخت هاي انعطاف پذيرفناوری اطلاعات، فرآيند تجزيه و تحليل سلسله مراتبي

ارجاع به مقاله
قادری ج. (1400). تبیین تأثیر ظرفیت های فناوری اطلاعات بر فرآیند خدمت به مشتریان با استفاده از تکنیک AHP فازی در عملیات فرانچایز آژانس های املاک. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 1340-1356. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1151

  • دفعات مشاهده مقاله: 283
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 378