عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان دختر و پسر مدارس ایران در دوران کرونا

  • سمیه فلاح تفتی 1
  • ایمان رعیت شوازی 2
  • قاسم دشت آبادی 3
  • مریم رضایی صدر آبادی 4
  • 1 دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد
  • 2 کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
  • 3 کارشناسی ارشد مشاوره، معاون آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، مشاور آموزشی و درمانی فرهنگیان یزد
  • 4 کارشناسی علوم حوزوی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 2324-2339
چاپ شده: 1401-03-29

چکیده

موضوع پژوهش، عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان دختر و پسرمدارس ایران در دوران کرونا می باشد. جذابیت فعالیت های فرهنگی و هنری در مدارس و ایجاد فضای صمیمی ناشی از آن بر عهده مدیریت و مجموعه کادر مدرسه می باشد. چرخه فرهنگی در تقابل با فعالیت های دیگر می تواند ریشه های قوی درخت علم و دانش را آبیاری نماید. روش پژوهش، مروری کتابخانه ای می باشد. نتیجه: خلاقیت چیزی بیش از یک خصوصیت شناختی یا شخصیتی است که افراد ممکن است در آن تغییر کنند بلکه فعالیتی است که در طول حیات انسان توسعه و تکامل پیدا می کند. پژوهشگران روانشناسی تحولی خلاقیت به دو جنبه این تبدیل طولی توجه کرده اند. بسیاری از مطالعات در هریک از این دو مقوله بر رشد افرادی تمرکز کرده اند که بر پیشرفتهای خلاق خود تمجید و تحسین شده اند گرچه تحقیقات در زمینه بروز انواع رفتار خلاق روزمره نیز کمبودی ندارد.

کلمات کلیدی: عزت نفس، خلاقیت، مدارس، دانش آموزان

ارجاع به مقاله
فلاح تفتی س., رعیت شوازی ا., دشت آبادی ق., & رضایی صدر آبادی م. (1401). عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان دختر و پسر مدارس ایران در دوران کرونا. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 2324-2339. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1416

  • دفعات مشاهده مقاله: 431
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 321

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده