تاثیر استراتژی بازاریابی دیجیتال در پیاه سازی تعهد مشتری به بانک مسکن استان همدان
- 1 کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، تجارت الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با عنوان تاثیر استراتژی بازاریابی دیجیتال در پیاه سازی تعهد مشتری به بانک مسکن استان همدان انجام شد. پژوهش حاضر جزء تحقیقات توصیفی و از لحاظ روش جمعآوری دادهها، تحقیق پیمایشی است؛ بنابراین، این تحقیق توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک مسکن استان همدان در سال 1400 میباشند که به دلیل عدم دسترسی به تمامی مشتریان، جامعه آماری نامحدود در نظر گرفته شد. در این پژوهش نمونه آماري توسط جدول کرجسی و مورگان به روش تصادفی نسبی به نسبت شعب بانک مسکن استان همدان به تعداد 384 نفر انتخاب شد. در این پژوهش برای جمعآوری اطلاعات از دو روش کتابخانهاي و پرسشنامهاي به صورت میدانی استفاده شد. در روش پرسشنامه، پژوهشگر پرسشنامههای استراتژی بازاریابی دیجیتال 16 سوالی بوساکورن و دیتر (2005) و پیاده سازی تعهد مشتریان پرسشنامه 18 سؤالی لی و کانینگهام (2001) را به صورت میدانی در بین مشتریان بانک مسکن استان همدان توزیع نمود و بعد از توضیح اهداف پژوهش به آزمودنیها به جهت دقت در تکمیل پرسشنامهها، پرسشنامهها را برای تجزیه و تحلیل آماری جمعآوری کرد. نتایج پژوهش نشان داد که متغيرهای استراتژی مدرن بودن و استراتژی ایمن بودن ميتوانند ميزان پیادهسازی تعهد مشتریان را پيش بيني نمايند. در حالی که سایر ابعاد قادر به پیشگویی پیادهسازی تعهد مشتریان نیستند. از طرفی با توجه به ضریب بتا در متغیر استراتژی مدرن بودن، میتوان گفت که استراتژی مدرن بودن بیشترین تاثیر را بر پیادهسازی تعهد مشتریان در بانک مسکن استان همدان دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 376
- دفعات دانلود مقاله کامل : 326