تاثیر مسئولیت اجتماعی دیجیتال بر عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد استراتژیک بر اساس نقش میانجی مشارکت مشتری شرکت‎های کوچک و متوسط با فناوری پیشرفته

  • فاطمه صراف 1
  • آرش نجاتی 2
  • پژمان روحی 3
  • 1 استادیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی دکترای حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
  • 3 دانشجوی دکترای حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 21 (1401) , صفحه 533-547
چاپ شده: 1401-04-23

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی دیجیتال بر عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد استراتژیک بر اساس نقش میانجی مشارکت مشتری شرکت‎های کوچک و متوسط با فناوری پیشرفته در استان تهران انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه صاحبان و مدیران شرکت‎های کوچک و متوسط با فناوری پیشرفته در استان تهران بودند که تعداد 384 نفر از میان آنان به عنوان نمونه در نظر گرفته شد که به همین تعداد پرسشنامه جهت پاسخگویی در میان آنها توزیع و جمع‌آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه‌های پژوهش به‌وسیله نرم‌افزارهای SPSS24 و AMOS24 با استفاده از مدل‎سازی معـادلات ساختاری مورد تجزیه و تحليل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌های تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی دیجیتال تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت دارد، لذا با افزایش مسئولیت اجتماعی دیجیتال، عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت افزایش می‎یابد. مسئولیت اجتماعی دیجیتال تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد استراتژیک شرکت دارد، لذا با افزایش مسئولیت اجتماعی دیجیتال، عملکرد استراتژیک شرکت افزایش می‎یابد. مشارکت مشتری در مسئولیت اجتماعی دیجیتال در رابطه میان مسئولیت اجتماعی دیجیتال و عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت نقش میانجی دارد. مشارکت مشتری در رابطه میان مسئولیت اجتماعی دیجیتال و عملکرد استراتژیک شرکت نقش میانجی دارد.

کلمات کلیدی: عملکرد مسئولیت اجتماعی، عملکرد استراتژیک، مسئولیت اجتماعی دیجیتال، مشارکت مشتری

ارجاع به مقاله
صراف ف., نجاتی آ., & روحی پ. (1401). تاثیر مسئولیت اجتماعی دیجیتال بر عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد استراتژیک بر اساس نقش میانجی مشارکت مشتری شرکت‎های کوچک و متوسط با فناوری پیشرفته. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(21), 533-547. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1470

  • دفعات مشاهده مقاله: 645
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 492