نقش عوامل چابکی سازمانی در سازگاری حسابداری مدیریت در دستگاه‎های اجرایی

  • رویا دارابی 1
  • آرش نجاتی 2
  • 1 دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی دکترای حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 83-95
چاپ شده: 1400-07-30

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی نقش عوامل چابکی سازمانی در سازگاری حسابداری مدیریت در دستگاه‎های اجرایی در میان کارکنان دستگاه‎های اجرایی استان تهران انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان دستگاههای اجرایی استان تهران بودند که تعداد 384 نفر از میان کارکنان دستگاههای اجرایی استان تهران به عنوان نمونه در نظر گرفته شد که به همین تعداد پرسشنامه جهت پاسخگویی در میان آنها توزیع و جمع‌آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه‌های پژوهش به‌وسیله نرم‌افزارهای SPSS و AMOS با استفاده از مدل‎سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحليل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌های تحقیق نشان داد که افزایش مؤلفه‌های چابکی سازمانی در دستگاه‌های اجرایی شامل دانش مدیران سطح بالای سازمان، ساختار سازمانی مبتنی بر کار تیمی و انعطاف‌پذیری سیستم اطلاعاتی، میزان سازگاری حسابداری مدیریت در دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده و افزایش سازگاری، افزایش اثربخشی حسابداری مدیریت را در پی دارد.

کلمات کلیدی: اثربخشی حسابداری مدیریت، چابکی سازمانی، سازگاری حسابداری مدیریت

ارجاع به مقاله
دارابی ر., & نجاتی آ. (1400). نقش عوامل چابکی سازمانی در سازگاری حسابداری مدیریت در دستگاه‎های اجرایی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 83-95. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/994

  • دفعات مشاهده مقاله: 377
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 426