اثربخشی معلمان راهبر از دیدگاه معلمان پایه پنجم مدارس ابتدایی

  • براتعلی عزیزی 1
  • 1 کارشناس ارشد و معلم آموزش ابتدایی، سنقر و کلیایی، کرمانشاه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 194-220
چاپ شده: 1400-05-29

چکیده

هدف از این تحقیق شناخت اثربخشی معلمان راهبر از دیدگاه معلمان پایه ی پنجم مدارس ابتدایی بود. با توجه به هدف، کاربردی و با توجه به روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه ی آماری شامل 192 نفر معلم پایه ی پنجم ابتدایی مدارس مناطق روستایی شهرستان سنقر بود که تعداد ١٢٨ نفر با روش تصادفی ساده و از طریق جدول تعیین حجم نمونه مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن با نظر اساتید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ و تنصیف تأیید گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از میانگین، انحراف معیار، آزمون خی دو و آزمون وی کرامر استفاده گردید. نتایج نشان داد که منطقه محل خدمت، سطح تحصیلات، جنسیت و سنوات خدمت بر اثربخشی معلمان راهبر تأثیر معناداری دارند.

کلمات کلیدی: معلمان راهبر، نظارت و راهنمایی، اثربخشی، معلمان پایه ی پنجم ابتدایی، مدارس مناطق روستایی

ارجاع به مقاله
عزیزی ب. (1400). اثربخشی معلمان راهبر از دیدگاه معلمان پایه پنجم مدارس ابتدایی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 194-220. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1517

  • دفعات مشاهده مقاله: 308
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 560