اختلالات یادگیری و خواندن و نوشتن در دانش آموزان
- 1 دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، استادیار دانشگاه فرهنگیان یزد
- 2 کارشناسی مدیریت دولتی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
- 3 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
- 4 کارشناسی علوم تربیتی، دبیر ریاضی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
چکیده
این پزوهش با عنوان اختلالات یاد گیری و خواندن و نوشتن در دانش آموزان نگارش شده است. کودکان مبتلا به اختلال خواندن و نوشتن باید احساس کنند که در مهارکردن زندگی و نتایج تحصیلی خود نقش مهمی دارند. با توجه به مشکلات تحصیلی کودکان دارای اختلال خواندن، پروري یك تفکر تحول گرا نیز نقش مهمی دارد که این امر می تواند با تقویت مثبت در پی پشتکار و تلاي کودک محقق گردد. روش این پژوهش بصورت مروری می باشد و با استناد به مقالات و کتاب ها نگارش شده است. نتایج حاکی از این است که اغلب متخصصان ناتواني يادگيري آموزش را تنها در يك شكل از دستخط يا سرهمنويسي مجاز ميدانند. برخي ها عقيده دارند كه نوشتن معمولي براي يادگيري آسانتر است، خواناتر است، مثل خط كتاب است و مشكلات كمتري در انجام حركات دارد و بايد به عنوان تنها شكل نوشتاري آموزش داده شود. برخي ديگر بر اين باورند سرهم نويسي، سريعتر، ادامه دار و متصل به هم است. در اين نوع دستخط وارونه سازي حروف كمتر اتفاق ميافتد، به دانش آموزان آموزش ميدهد كه كل كلمه را در يافت كنند و براي نوشتن آسانتر است. به نظر آنها سرهمنويسي بايد در ابتدا به صورت تنها شكل نوشتن آموزش داده شود.
- دفعات مشاهده مقاله: 797
- دفعات دانلود مقاله کامل : 590