بررسی تأثیر ارزش ادراکی از تجارت سیار بر رضایت مصرف کننده در داروخانه های آنلاین

  • محمد قاسمی خیرآبادی 1
  • هدیه دیوسالار 2
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی، تهران، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 22 (1401) , صفحه 1-18
چاپ شده: 1401-07-06

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکی از تجارت سیار (اعتماد، نفوذ اجتماعی، سودمندی درک شده، تحرک درک شده و لذت درک شده) بر رضایت مصرف کننده در داروخانه­های آنلاین، انجام گرفت. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد که جامعه آماری آن را کلیه مشتریان داروخانه های آنلاین از طریق اپلیکیشن های موبایل چون داروکو، دارو استور و ...تشکیل می ­دهند. با توجه به این که پرسشنامه مدنظر پژوهش بر پایه پژوهش کالانیک و همکاران (2021)،21 گویه دارد و روش آزمون فرضیه ها معادلات ساختاری است، 210 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش نمونه گیری نیز در دسترس می­باشد. پایایی پرسشنامه با بهره­ گیری از آلفای کرونباخ و روایی آن با میانگین واریانس و روش نورفل و لاکر تأیید گردید. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با معادلات ساختاری نشان داد که اعتماد، نفوذ اجتماعی، سودمندی درک شده، تحرک درک شده و لذت درک شده به طور مثبت بر رضایت مصرف کننده از تجارت سیار تأثیرگذار هستند؛ بنابراین می ­توان با تمرکز بر بهبود ارزش ادراکی مصرف کنندگان از تجارت سیار، رضایتمندی آنها را ارتقا بخشید. 

کلمات کلیدی: رضایت مصرف کننده، اعتماد، نفوذ اجتماعی، سودمندی درک شده، تحرک درک شده، لذت درک شده.

ارجاع به مقاله
قاسمی خیرآبادی م., & دیوسالار ه. (1401). بررسی تأثیر ارزش ادراکی از تجارت سیار بر رضایت مصرف کننده در داروخانه های آنلاین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(22), 1-18. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1566

  • دفعات مشاهده مقاله: 417
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 357