مدیریت بررسی تاثیر فعالیت بازاریابی رسانههای اجتماعی و تجربه مشتری بر کیفیت ارتباط با مشتری (مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش)
- 1 مربی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده حسابداری و مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده
رسانه های اجتماعی نقش مهمی در استراتژی بازاریابی ایفا میکنند. شرکتهایی که از رسانه های اجتماعی استفاده میکنند باید محتوای بازاریابی مناسب را برای تقویت روابط قوی با مشتریان انتخاب کنند که منجر به ایجاد عملکرد پایدار برای شرکتها میشود. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فعالیت بازاریابی رسانههای اجتماعی و تجربه مشتری بر کیفیت ارتباط با مشتری (مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش) است. پژوهش حاضر، ازحیث ماهیت توصیفی -تحلیلی و ازنظر هدف کاربردی است ر روش جمع آوری اطلاعات نیز میدانی و پیمایشی (با استفاده از پرسشنامه) و از نوع فرضیهآزمایی است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش در شهر ساری در نظر گرفته شد که تعداد آنها نامشخص میباشد. بر اساس فرمول کوکران نامحدود، در این پژوهش تعداد نمونه را 384 نفر در نظر گرفته شده که این تعداد با روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب خواهد شد. اعتبار پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و اعتبار صوری استفاده شده است و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است که پایایی کل آن برابر با 91/0 میباشد. برای آزمون فرضیات پژوهش از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، تجربه مشتری بر کیفیت ارتباط با مشتری تاثیر معناداری دارد و همچنین کیفیت ارتباط با مشتری بر قصد خرید، قصد وفاداری، قصد مشارکت تاثیر معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 624
- دفعات دانلود مقاله کامل : 684